Over VeiligVerklaring
Bij VeiligVerklaring staan we voor u klaar
In toenemende mate ervaren burgers achterdocht vanuit de overheid bij het aanvragen van sociale voorzieningen, studiebeurzen, subsidies, of vergunningen. Ook komt het regelmatig voor dat bijvoorbeeld een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) wordt afgewezen voor een bepaalde functie, waardoor mensen niet kunnen werken in de functie waar ze naar streven en recht op hebben.
De redenen voor deze afwijzingen zijn vaak onduidelijk. Het blijft gissen naar antwoorden, en zelfs in bezwaar- en beroepsprocedures stuiten burgers op tal van onduidelijkheden. De situatie is zo schrijnend dat we in de afgelopen jaren vakantiegangers hebben gezien die door een land zijn geweigerd of zelfs zijn vastgezet als onderdeel van een onderzoek.
Veel van deze problemen worden veroorzaakt door één enkele oorzaak: registratie in een fraude-, incidenten- of waarschuwingsregister. Vaak worden deze gegevens ook internationaal gedeeld, waardoor u al op voorhand als ‘verdacht’ wordt bestempeld. Het lijkt wel een verhaal uit een roman van Franz Kafka, nietwaar?
Helaas is dit de harde realiteit binnen Nederland. Overijverige algoritmes jagen op de burger, en allerlei zaken worden aangevoerd om u als verdachte te bestempelen. Denkt u dat u onschuldig bent? Dan is het aan u om dat te bewijzen, maar tegen welke beschuldiging moet u zich verweren en wat heeft u daarvoor nodig? Of bij welke instantie moet u zijn om opheldering te krijgen? Het blijft allemaal onbekend.
Vanuit deze context hebben wij besloten om de burger bij te staan. We dienen verzoeken in bij elke overheidsdienst en halen gegevens op. We zorgen ervoor dat we alles boven tafel krijgen en vertellen u waar u wel of niet geregistreerd staat. Ook dienen wij een verzoek in om de registratie in te zien en achterhalen we door wie, wanneer, en om welke reden deze is geplaatst.
Denkt u dat de registratie onterecht is? Dan gaan wij de strijd aan en stappen we naar de rechtbank om de registratie te laten verwijderen en eventuele geleden schade te verhalen.
Heeft u nog vragen? Aarzel niet om met onze klantenservice te chatten. Wij zijn er om u te helpen.